Przejdź do głównej zawartości

Book TMI TAG

Cześć!

Tak sobie pomyślałam, że ten blog już trochę istnieje, strona jeszcze dłużej, a pewnie nie za wiele o mnie wiecie. Tak więc postanowiłam wziąć się za ten TAG! :)

No to lecimy!

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?


Pewnie wiele razy pada ta sama odpowiedź, ale to jedyna postać, której styl pamiętam (w końcu przeczytałam 6 książek z nią). A jest to Clary Fray!

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?


W ostatnich latach chyba z tego wyrosłam albo po prostu nie przeczytałam o żadnym takim bohaterze, bo nikogo sobie nie przypominam. Ale jeśli cofnąć się o parę lat... W gimnazjum miałam zeszyt z jakimiś bzdurami i na jego tylnej okładce zapisywałam imiona każdego bohatera książkowego, który podbił moje serce. Nawet mam dowód! Już nawet nie pamiętam kto jest z jakiej książki...




3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Raczej nie mam takiej, którą bym początkowo kochała, a później znienawidziła. Mam za to jedną taką z ostatnich czasów, do której byłam po prostu pozytywnie nastawiona, ale z każdym kolejnym zdaniem coraz bardziej mnie irytowała i najzwyczajniej trafiła na listę nienawidzonych. A jest to Eden z serii DIMILY. Konkretnie z pierwszej części, bo następnych nie chcę nawet ruszać, taką niechęcią do niej zapałałam.

4. Największa książka na twojej półce?
Zbiór wszystkich powieści o Sherlocku.

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Tu również będzie Sherlock. Chociaż nie wiem, czy "Władca Pierścieni" nie jest cięższy, mimo że jest mniejszy... Sherlock ma bardzo cieniutkie strony... Ale musicie mi wybaczyć, nie chce mi się wyciągać "Władcy", bo jest na samym dole stosu książek.

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Niestety nie... 

7.Masz jakąś książkową biżuterię?
Ostatnio chciałam zamówić sobie insygnia śmierci albo zmieniacz czasu i w końcu stanęło na tym, że nie zamówiłam nic... Tak więc... Nie, nie mam.


8.Książkowa para, której kibicujesz?
Cinder i Kai all the way! Chociaż wszystkie pary z tych książek są świetne :D

9.Ulubiona seria książek?
Saga Księżycowa, seria o Wiktorii Biankowskiej albo Szklany Tron... Nie umiem wybrać...

10.Ulubiony soundtrack z książki?

Hmm... Nie wiem czy uznać to za sountrack, ale w "Sincerely, Carter" każdy rozdział miał tytuł jakiejś piosenki Taylor Swift, a że ją lubię, automatycznie lubię też "soundtrack" tej książki. Może nie powiedziałabym, że to mój ulubiony, ale jednak :D

11.Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
To już co prawda była seria, ale nie miałabym nic przeciwko kolejnej części przygód Wiktorii Biankowskiej :D

12.Ulubiona powieść jednotomowa?
Zdecydowanie "Posłaniec" Markusa Zusaka. Jeśli nie czytaliście to z całego serca polecam!

13.Od kiedy czytasz?

Od kiedy potrafię. Jak 
miałam jakieś 6 lat to czytałam na zmianę z mamą "Anię z Zielonego Wzgórza" i "Przygody trzech detektywów" Hitchcocka i od tego się zaczęło :D

14.W którym domu Hogwartu jesteś?
Moim zdaniem Ravenclaw, chociaż Pottermore uparcie kieruje mnie do Gryffindoru...

15.Czego szukasz w książce?
Nie mam jednej takiej rzeczy, która musi być w książce, żeby mi się podobała. Powinna po prostu mnie wciągnąć. Zabawni bohaterowie też nie przeszkodzą ;)

16. Ulubiony cytat?
"Może to głupie, ale czasem coś się udaje tylko dlatego, że wierzysz, że się uda. To chyba najlepsza definicja wiary, jaką znam" - Stephen King "Worek kości"

17.Ulubiona okładka?
Nie jest to jedna okładka, ale okładki całej serii. Mianowicie "Rywalek". Są cudowne <3


I jeszcze okładka "Illuminae" i "Gemina" są genialne z tą całą plastikową obwolutą.

18.Akcja vs romans?
Kiedyś zdecydowanie powiedziałabym, że akcja, ale ostatnio chyba bardziej skierowałabym się w stronę romansu :D

19.Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Po prostu zostaję tam, gdzie jestem. Z reguły czytam w domu, więc nie muszę nigdzie uciekać. Kiedy dzieliłam pokój z bratem, uciekałam do łazienki, bo zawsze się ze mnie śmiał, jeśli płakałam czytając książkę :D

20.Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?

To zależy od książki. Jeśli jest bardzo wciągająca mogę przeczytać ją w jeden dzień, a jeśli ciągnie się niemiłosiernie to potrafi to trwać nawet tydzień... Ostatnio czytałam "Tysiąc pięter" i męczyłam ją ponad dwa tygodnie...

21.Ile trwa twój "kac książkowy"?

To mnie raczej nie dotyczy. Nie mam tak, że po przeczytaniu świetnej książki nie mogę czytać nic innego. Ale jeśli jestem po lekturze jakiejś miernej powieści to przez jakiś czas nie mam ochoty czytać, bo obawiam się, że znowu się zawiodę.

22.Najmniej lubiana książka?

Ostatnimi czasy... "Fatalna lista" albo "Tysiąc pięter"

23.Co cię zachęca do polubienia postaci?

Poczucie humoru, zdecydowanie. Inteligencja też jest w cenie :D

24.Co cię odrzuca w postaci?

Naiwność, skłonność do wyolbrzymiania, egoizm i brak jakiejkolwiek umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach.

25.Czemu dołączyłaś do blogosfery?

Na długo zanim założyłam bloga miałam stronę na Facebooku. Czasami wrzucałam tam zdjęcie z poleceniem lub wręcz przeciwnie, ale w końcu uznałam, że chciałabym pisać dłuższe teksty. Miałam też nadzieję, że jeśli założę bloga, zmotywuję się w końcu do robienia czegoś systematycznie. Niestety, nie udało się...

26.Straszna książka?

Hmm... Można w sumie powiedzieć, że "Bad mommy" jest straszna. Świadomość, że ktoś taki jak Fig może chcieć ukraść twoje życie jest dość przerażająca.

27.Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?


Nie tak dawno temu przy "Imperium burz"... Ta końcówka... Tak się nie robi :c

28.Ostatnia książka, której dałaś 10/10?

Ponownie "Imperium burz"! W tym roku nie przeczytałam za dużo książek, które oceniłabym tak wysoko. Jedynie "Cress" dostała u mnie tak wysokie noty.

29.Ulubiony tytuł?

"Love and first sight". Mówi dokładnie co się dzieje w książce i brzmi całkiem zabawnie :D

30.Ostatnio przeczytana książka?

"Tysiąc pięter". Nie polecam.

31.Co teraz czytasz?

Wczoraj przesłuchałam połowę "Szukając Kopciuszka" i zaczęłam czytać "Indeks szczęścia Juniper Lemon".

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?

W momencie kiedy piszę ten post w tle leci "W pierścieniu ognia" :D a dosłownie chwilę wcześniej skończyłam "Igrzyska śmierci". Tak jakoś mnie wzięło i postanowiłam sobie powspominać :D

33.Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?

Hmm... Z Larą Jean. Zwłaszcza jeśli chciałabym się wygadać. Sądzę, że to byłaby bardzo owocna rozmowa :D

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?

Z Sarah J. Maas. Tak się nie kończy książek! I chciałabym się spytać co ona, do cholery, zrobiła z Chaolem!

35.Ulubiona jedzenie do czytania?

Jakieś małe owoce - borówki, maliny, granat. Ale w sumie rzadko jem coś przy czytaniu.

36.Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?

W Panem!

Nie, nie, nie... To był żart. Mowy nie ma. Ale tak do świata Alcatraza... Sądzę, że już nawet znam swój talent. Mam wyjątkowy talent do przewracania się i zacinania się różnymi rzeczami. Nie wiem do czego można wykorzystać ten drugi, ale na pewno do czegoś się przyda.

37.Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?

W Panem.

38.Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?


Daaawno. Raczej tego nie robię. Najwyżej jeśli ktoś z moich znajomych to zrobi i stwierdzi, że książka dziwnie pachnie. Wtedy razem próbujemy określić co to za zapach.

39.Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?

Pozwolę sobie przytoczyć cytat.

"- O co chodzi, siostrzyczko? Wyglądasz na zdenerwowaną.
- Popękał mi... lakier na paznokciach... kiedy... uderzyłam cię... w tę bezwartościową gębę. Widzisz? - Pokazała mu palec... środkowy." - Cassandra Clare "Miasto zagubionych dusz"


40.Czy tworzysz jakieś własne teksty?


Chciałabym i kilka razy próbowałam, jednak mam dość słomiany zapał i zazwyczaj po kilku dniach mi przechodzi...

41.Ulubiony magiczny przedmiot?

Różdżka - bardzo przydatna.

42.Twoje miejsce w drużynie qudditcha?

Trybuny byłyby dla mnie idealnym miejscem. Będę zagrzewać swoją drużynę do walki jak nikt inny i miejmy nadzieję, że nikt przy tym nie ucierpi.

43.Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.

Nie mam pojęcia czemu, ale "Did it again" Shakiry zawsze kojarzy mi się ze "Zmierzchem". Co prawda trochę bardziej z filmem niż książką, ale co tam. Nie powiem Wam czemu, ale zawsze jak słyszę tę piosenkę to w głowie pojawia mi się "Zmierzch".

44.Ulubiony podryw na książkę?

Nie mam żadnego...

45.Użyłaś go kiedyś?

Nope.

46. Ile masz książek?

O jeju... Obecnie u siebie pewnie coś około 200. Plus jeszcze z 300 w domu rodzinnym. Nie wiem, kiedy i jak sprowadzę je wszystkie tutaj, ale kiedyś tego dokonam :D

47. Kogo tagujesz?


Każdego kto ma ochotę wykonać ten tag! :)

Mam nadzieję, że czegoś się z tych pytań o mnie dowiedzieliście, a jeśli macie jakieś własne to zadawajcie śmiało w komentarzach! :) 

Komentarze