Przejdź do głównej zawartości

Zapowiedzi na wrzesień

Tyle się tego ostatnio pojawia, że stwierdziłam, że dorzucę coś od siebie :D w polskim rynku wydawniczym aż tak dobrze się nie orientuję, ale co nieco wiem i poszperałam ostatnio w poszukiwaniu pewnych tytułów i coś tam wygrzebałam :D miło by było kupić niektóre od razu po premierze, ale pewnie poczekają do października albo i listopada... Ale w końcu trafią w moje ręce :D

1. "Włada cieni" -  Cassandra Clare - 27 września


Co prawda nie przeczytałam jeszcze "Pani Nocy", ale nie umniejsza to ani trochę mojej ekscytacji premierą "Władcy Cieni". Nie mogę się doczekać :D może jeśli kolejna książka w serii dojdzie do kolejki do przeczytania to w końcu zabiorę się za poprzednie... Muszę jeszcze przeczytać nowelki o Simonie, ale to nie powinno zająć dużo czasu :D
Z racji, że jeszcze nie przeczytałam poprzedniej części, nie będę wrzucać opisu, żeby czegoś przypadkiem nie przeczytać :D


2. "Nibynoc" - Jay Kristoff - 13 września


Tak rozchwytywanie i zachwalane za granicą "Nevernight" wreszcie dotarło do nas! :D

W świecie, gdzie trzy słońca prawie nigdy nie zachodzą, początkująca morderczyni wstępuje do szkoły dla zabójców, planując zemstę na osobistościach, które zniszczyły jej rodzinę.
Córka powieszonego zdrajcy, Mia Corvere, ledwie uchodzi z życiem po nieudanej rebelii jej ojca. Samotna i pozbawiona przyjaciół ukrywa się w mieście wzniesionym z kości martwego boga. Ścigają ją senat i dawni towarzysze jej ojca. Jednakże jej dar rozmawiania z cieniami doprowadza ją do drzwi emerytowanego zabójcy i otwiera przed nią przyszłość, jakiej nigdy sobie nie wyobrażała.
Szesnastoletnia Mia zgłębia teraz tajniki fachu u najbardziej niebezpiecznych zabójców w całej Republice – w Czerwonym Kościele. W salach Kościoła czeka ją wiele zdrad i prób, a porażka oznacza śmierć. Jeśli jednak przetrwa inicjację, zostanie przyjęta w poczet wybrańców Pani od Błogosławionego Morderstwa i znajdzie się o krok bliżej tego, czego naprawdę pragnie



3. "Czerwone słońce" - Paulina Hendel - 27 września


Kolejna seria, w której nie przeczytałam pierwszej części, a już wyczekuję drugiej :D ale pewna moja koleżanka tak bardzo ją zachwalała, że po prostu nie mogę inaczej :D
Tutaj też nie wrzucę opisu, żeby coś mi się przypadkiem nie rzuciło w oczy ;)


4. "Kosiarze" - Neal Shusterman - 27 września




Kolejna zachwalana za granicą książka będzie miała u nas niedługo swoją premierę :D tym razem mowa o "Scythe"

Staliśmy się nieśmiertelni. Czego więc powinniśmy się bać? 
Będziesz zabijać.
Świat bez głodu, wojen, chorób i cierpienia. Ludzkość uporała się już z tym wszystkim. Pokonała nawet śmierć. W tej chwili żywot człowieka mogą zakończyć jedynie kosiarze – do nich należy kontrolowanie wielkości populacji.
Citra i Rowan zostają praktykantami w profesji kosiarza – choć żadne z nich nie wykazuje ku temu chęci. Nastolatkowie muszą opanować sztukę odbierania życia, wiedząc że przy tym ryzykują własnym.
Citra i Rowan zrozumieją, że za idealny świat trzeba zapłacić wysoką cenę.
Stałem się najpotworniejszym z potworów, pomyślał, gdy przyglądał się pożodze. Rzeźnikiem lwów. Mordercą orłów.



5. "Tower of Dawn" - Sarah J. Maas - 5 września


Tutaj najzwyczajniej z lenistwa nie wstawiam opisu. Ale wszyscy, którzy wyczekują kolejnych książek Sarah J. Maas wiedzą, że to kolejna część "Szklanego tronu", ale z perspektywy Chaola. Czemu?! Ja chcę normalną powieść pisaną zwłaszcza z perspektyw Aelin i Manon! A tu czekać trzeba...


6. "Błękit szafiru" - Kerstin Gier - 13 września


Szkoda, że wydawnictwo dopiero teraz wydaje tę serię w takim wydaniu... Chciałabym ją mieć na półce, ale nie sądzę, że podobałaby mi się tak bardzo jak kiedyś... Będę musiała obejść się smakiem i oglądać na instragramie u innych :D

Drugi tom fenomenalnej Trylogii Czasu. Gwendolyn Shepherd to Rubin - ostatnia z dwanaściorga podróżników w czasie. Choć trafiła pod opiekę tajnej organizacji, Strażnicy traktują ją z wrogością i wręcz uważają za szpiega. Gwen nie może ufać nikomu, a tymczasem czekają na nią coraz trudniejsze misje. W boleśnie krótkim czasie musi opanować całą masę rzeczy, które mają jej umożliwić przetrwanie w przeszłości. Zwłaszcza że hrabia de Saint Germain najchętniej by ją udusił przy filiżance herbatki, a nieziemsko przystojny Gideon raz ją uwodzi, a raz odtrąca. Gwen musi znaleźć sposób, by rozwikłać zagadkę chronografu bez jego pomocy.



7. "Dziesięć tysięcy słońc nad tobą" - Claudia Gray - 3 września



Ojej, coś się dużo zrobiło tych kontynuacji, gdzie nie przeczytałam poprzednich części... Trudno i tak już mam od groma nieprzeczytanych książek na półkach, więc kilka więcej nie zaszkodzi :D
Yup, "Tysiąc odłamków ciebie" jest na mojej półce już kilka miesięcy i tak sobie leży nietknięta... Chociaż ostatnio widzę o niej sporo nieprzychylnych opinii, więc powstrzymam się z kupnem tej wyżej dopóki nie przeczytam pierwszej części.


8. "Szamańskie tango" - Aneta Jadowska - 13 września


I to już ostatnia kontynuacja w tej liście, w której jestem w plecy z czytaniem... Zanim zabiorę się za "Szamański blues" chciałabym przeczytać całą serię o Dorze Wilk, a już dobry rok temu utknęłam na trzeciej części... I tak to się ciągnie do teraz. Mam nadzieję, że wciągu najbliższego roku uda mi się nadrobić :D


9. "Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek" - Elena Favilli, Francesca Cavallo - 27 września



Słyszałam trochę o akcji związanej z wydaniem tej książki i z chęcią po nią sięgnę :D a już za jakiś czas będę czytać zawarte w niej bajki swojej siostrzenicy :D

Autorki tej wyjątkowej publikacji – Elena Favilli i Francesca Cavallo – postanowiły zmierzyć się z wszechobecnymi w literaturze dziecięcej stereotypami dotyczącymi płci i stworzyć zbiór opowieści o niezwykłych kobietach – wszystko po to, by zainspirować dziewczynki na całym świecie. Na realizację tego projektu w rekordowym czasie zebrały, za pośrednictwem Kickstartera, ponad milion dolarów! Taki wynik niewątpliwie świadczy o wyjątkowości przedsięwzięcia.
Powstała książka, w której „miejsce księżniczek zajęły kobiety z krwi i kości”: malarki, tancerki, aktywistki, piratki, astronautki, śpiewaczki jazzowe, władczynie, sportsmenki, lekarki, pisarki, przywódczynie polityczne – z każdego zakątka świata! Każda ze 100 opowieści została przepięknie zilustrowana. W projekcie brało udział 60 ilustratorek z całego świata. Wszystkie historie są utrzymane w konwencji bajki i każda składa się z jednostronicowego tekstu oraz portretu.


Czekacie na którąś z tych powieści? :D

Komentarze