Przejdź do głównej zawartości

Winter is coming Book TAG

Dzisiaj, kiedy wracałam z zajęć, zaczął sobie powolutku padać śnieg. Czyżby jednak zima zamierzała do nas zawitać? Byłoby miło, ale niech nie zostaje za długo! :D Ten fakt natchnął mnie do odpowiedzenia wreszcie na tag! :D


Za nominację serdecznie dziękuję Kitty z bloga Biblioteczka ciekawych książek! :)




1. Śnieg - na początku jest piękny, ale potem zaczyna topnieć. Wybierz książkę/serię, którą z początku pokochałeś, ale potem to uczucie stopniało. 



Nie wiem, czy mogę ją tu zaliczyć, bo ostatecznie nigdy nie przeczytałam ostatniej części, ale "Dotyk Julii" była dla mnie taką serią. Pierwsza książka bardzo mi się podobała, ale druga była drogą przez mękę i skutecznie zniechęciła mnie do sięgnięcia po zakończenie trylogii, mimo wielu zachwytów nad nią.

2. Płatek śniegu - coś ślicznego i unikalnego. Wybierz książkę, która różni się od wszystkich innych, jakie kiedykolwiek czytałaś.

Nie do końca można określić tę książkę jako śliczną, ale wyjątkową książką, którą w ostatnim czasie przeczytałam była zdecydowanie "Koralina". Niby mamy bardzo młodą bohaterkę, ale klimat powieści jest tak upiorny i niezwykły, że na pewno nie zaliczyłabym jej do kategorii dla dzieci. 

3. Bałwanek - zawsze zabawniej i milej jest go stworzyć z rodziną. Wybierz książkę, którą mogłaby przeczytać cała rodzina. 



U mnie wybór pada na "Harry'ego Pottera". Filmy uwielbiają wszyscy (oprócz jednej osoby), a w tym roku podarowałam dwie pierwsze części w prezencie świątecznym siostrzeńcowi. Nie spodziewałam się aż takiej radości na ich widok z jego strony, więc od razu zrobiło mi się bardzo przyjemnie, że tak bardzo mu się podoba i że będzie czytał. Oczywiście, czytać będzie z pomocą rodziców, więc od razu oni przypomną sobie tę historię :D

4. Gwiazdka - wybierz książkę, która sprawiła, że było ci cieplej na sercu po przeczytaniu jej.

Uroniłam przy niej kilka łez, ale taką książką z pewnością było "Był sobie pies". 

5. Święty Mikołaj - on wręcza zachwycające prezenty. A jaki prezent książkowy chciałabyś 

znaleźć pod choinką?

Święta już za nami, ale pod choinką znalazłam dokładnie takie książki jakie chciałam, bo zażyczyłam je sobie jako prezent od chłopaka. A były to "Śpiące królewny" i "Nigdziebądź". Postanowiłam jeszcze sama zrobić sobie prezent i chwilę przed świętami kupiłam "Psiego najlepszego" :D


6. Bitwa na śnieżki - to może być bolesne, gdy zostaniesz uderzony śnieżką. Wybierz książkę, która wywołała w tobie mocne emocje, jak złość lub smutek. 

Jedną z takich powieści było "Imperium burz". Wydarzenia z końca książki dość mną wstrząsnęły. Nie mogę się doczekać kolejnych części, żeby jak najszybciej poznać dalsze losy bohaterów.

7.Zjazd na sankach - zabawa, którą uwielbialiśmy, kiedy byliśmy dziećmi. Jaką książkę kochałaś jako dziecko?

Tutaj akurat mam dwie: "Anię z Zielonego Wzgórza" i "Dzieci z Bullerbyn". Jedną i drugą uwielbiałam. "Dzieci" zawsze zabierałam ze sobą na wyjazdy i jeśli skończyłam ją w trakcie takiego, po prostu zaczynałam od nowa. A "Anię" czytałam na zmianę z mamą wieczorami.

8. Odmrożenie - książka, która boleśnie cię rozczarowała.

W tym roku przeczytałam kilka rozczarowujących książek. Jedną z nich było "Tysiąc pięter". Jak dla mnie bohaterowie byli nijacy, denerwujący, akcja dość nudna i przewidywalna i większość powieści przeczytałam licząc, że niedługo coś się rozkręci. 

9. Renifer - zwierzątko, które jest dla nas ważne. Wybierz książkę, która ma dla ciebie dużą wartość sentymentalną.


"Anią" odpowiedziałam już wcześniej, więc tym razem postawię na inną serię, a mianowicie na "Przygody trzech detektywów" Alfreda Hitchcocka. Były to jedne z pierwszych książek, które czytałam sama. Na początku tygodnia wypożyczałam trzy, w piątek oddawałam, brałam kolejne i w poniedziałek od nowa :D

Jeśli ktoś ma ochotę wykonać ten tag i spróbować w ten sposób przywołać zimę to zapraszam do zabawy! :D

Komentarze